Mijn albelli fotoboek!

Tegenwoordig is alles maar digitaal en online. Ook de fotoboeken. Iedereen deelt zijn foto's op instagram, facebook en noem maar op. Maar wat is er nu niet leuker dan een echt fotoboek in handen te hebben. Zelf plaats ik ook zat foto's op social media, maar een echt fotoboek vind ik toch net dat beetje extra hebben. Dus leek het mij wel leuk om een fotoboek te maken van mijn hobby, namelijk reborns. Niet voor iedereen een bekende hobby, maar daarom vond ik het ook zo leuk om juist daar een fotoboek over te maken. Kijk mee naar mijn fotoboek!


Bij Albelli kan je kiezen uit verschillende soorten kaften wanneer je een fotoboek gaat maken. Zo kan je kiezen voor een leren kaft, een linnen kaft maar ook voor een foto op een harde kaft. En voor de laatste optie heb ik gekozen. Ik vind dit er dan ook echt heel mooi uitzien en het geeft het fotoboek toch iets extra's.

En zodra je het fotoboek opent zie je al gelijk de eerste foto. Ik heb ervoor gekozen om hier een groepsfoto van mijn reborns te plaatsen. Wanneer je het boek aan het maken bent, kan je kiezen tussen verschillende achtergronden, lettertypes en sjablonen. Echt heel leuk. Zelf vond ik het wel leuk om in het thema van mijn reborns te blijven en koos ik ervoor om een achtergrond te kiezen met kinderspeelgoed e.d.
 
 In mijn fotoboek heb ik niet voor veel sjablonen gekozen. De achtergrond vond ik al druk genoeg. Wel vond ik het een leuk idee om voor elk van mijn reborns een handje in het boek te plaatsen als sjabloon.

 
Wat mij als eerst al opviel aan het fotoboek is dat de pagina's van dik papier zijn gemaakt en dus kwalitatief er goed is. Ook zijn de foto's heel helder, net als alle andere kleuren in het fotoboek. Zelf koos ik er voor om het boek openvallend te laten maken, zodat de pagina's mooi plat vallen als deze openligt. Net als extra pagina's, de soort kaft en hoogglans kost dit extra. Maar al deze gegevens zijn te vinden op de pagina van Albelli waar je het fotoboek kan maken. Maar naar mijn mening is dat zeker het geld waard!

 
De dikte van je fotoboek kan je geheel zelf bepalen. Ik heb er zelf een stuk of vijf extra pagina's bij gedaan om zo echt alle foto's kwijt te kunnen in mijn fotoboek.
 
 Je kan kiezen voor verschillende lay-outs. Zelf vond ik het wel leuk om mijn foto's te draaien. Op deze manier vind ik het er toch net wat speelser en losser uitzien dan wanneer alles recht naast elkaar staat. Je kan dus helemaal zelf kiezen hoe je je foto's op de pagina's wil plaatsen en ook de grote ervan.

 
 Zoals bijv. op deze twee pagina's. Een grote foto en op de pagina ernaast twee kleinere.

 
 En weer een sjabloon in de vorm van een handje, maar dan in een andere kleur. In totaal heb ik vier verschillende kleuren handjes gebruikt, voor elk van mijn reborns een. En ook elk handje in een andere kleur.

 
 Wat ook leuk is zijn veel foto's bij elkaar op twee pagina's. Wel wat druk, maar toch leuk. Ik heb er zelf voor gekozen om niet te gaan voor hoogglans. En de foto's blijf ik echt heel mooi gedrukt vinden in het fotoboek. Heel helder en scherp.

 
 Ook close-up foto's komen heel scherp en helder gedrukt in het boek. Zo mooi. 

 
 En zelfs op de achterzijde kan je nog een kleine foto plaatsen als je dit wilt. Ik vind dit in ieder geval erg leuk.

Ik heb echt te spreken over de kwaliteit van het fotoboek. Stevige kaft en kwalitatief goed papier in je fotoboek. Ook zijn de foto helder en scherp. Echt een aanrader. Ik zou dan ook zeker zo weer een fotoboek bestellen bij Albelli!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?