Nieuwe hobby! Handlettering

Afbeeldingsresultaat voor wat is handlettering
Ik heb al een tijdje een nieuwe hobby en het leek mij wel een leuk idee om jullie te vertellen wat deze nieuwe hobby is. Nu hebben jullie het eigenlijk al kunnen lezen in de titel. Het is namelijk handlettering. En vandaag ga ik jullie iets meer vertellen over deze nieuwe hobby van mij!
Ongeveer een 4 maanden geleden kwam ik dit tijdens een van mijn snuffel sessies op pinterest tegen. En ik vond het wel erg leuk om te zien. Tekenen heb ik altijd erg leuk gevonden, dus ik dacht dat handlettering ook wel wat voor mijn zou zijn. Dus besloot ik het te gaan proberen. Ik haalde wat fineliners, stiften en een schetsboek bij de Action en besloot aan de slag te gaan met handlettering.

Wat is handlettering nu eigenlijk?
Handlettering is het moderne kalligraferen. Misschien ken je het wel van oude boeken, hierin werden sierlijk getekende letters in gemaakt. Tegenwoordig is het weer helemaal terug populair om zelf sierlijke letters te tekenen. Maar nu heeft het dus de naam handlettering gekregen!

En ik vind het echt een leuke hobby. Binnenkort laat ik jullie mijn handlettering DIY's zien in een video!

Mijn eigen pinterestbord voor handlettering inspiratie!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?