Wat gebruik ik voor mijn blog?

Voor mijn blog gebruik ik nu al een tijdje dezelfde apps en apparatuur. En ik kan wel zeggen dat deze mij zeer goed bevallen. Sommige heb ik al vanaf het begin van mijn blog, andere zijn er later bijgekomen. En omdat ik nog nooit had gedeeld wat ik nu precies allemaal voor mijn blog gebruik, deel ik dit vandaag met jullie!


 
Mocht je het je afvragen, alle apparaten e.d die ik voor mijn blog gebruik heb ik zelf gekocht. Of gekregen van mijn ouders of grootouders. Zelf ben ik echt heel zuinig op mijn apparatuur. Het is dan wel niet het duurste van het duurste wat je kan krijgen voor foto's en video's mee te maken, maar voor mij toch van grote waarde. En voor mij werkt het prima en is het goede apparatuur. En er zuinig op zijn zorgt er alleen maar voor dat het langer mee gaat 
 
De allereerste camera was de Canon Figital IXUS 100IS. Deze kreeg ik iets meer dan 6 jaar geleden van mijn opa en oma. En deze gebruik ik nu nog steeds en zit ook standaard in mijn tas voor bijv. foto's te kunnen maken van de natuur. Een prima basic camera, zonder HD.

Toen ik mijn blog een paar jaar had wilde ik graag een camera met HD. Voor zowel de foto's al video's. Daarvoor kocht ik de Nikon S1. De lens die erop zit is een standaard lens en zat erbij toen ik de camera kocht.

In 2015 wilde ik toch graag een aparte camera speciaal voor video's. Ik koos ervoor om een camcorder van Sony te kopen. Dit is de Sony HD AVCHD Progressive Handycam HDR-CX405 met 9.2 MegaPixels. Hiermee kan ik veel makkelijker video's opnemen, omdat je bij deze camcorder het uitklapscherm kan draaien. Zodat ik kan zien wat ik film als ik voor de camera zit.

Naast al de camera's heb ik ook nog wat andere spullen. Zo heb ik een grote tripod en een kleine tripod van mijn ouders gekregen. Dit werkt echt heel fijn, vooral met video's opnemen. Meestal gebruik ik dan de grote tripod. De kleine tripod is handig voor bijv. foto's. Ook heb ik een kleine statief met buigbare poten. Deze heb ik ooit eens gekocht bij de Action en is echt heel fijn in gebruik. Doordat je de poten in alle standen kan buigen en deze ook nog eens anti-slip is kan je deze overal neerzetten en omheen buigen. Erg handig voor onderweg! En als laatste heb ik ook een voice tracer van Philips. Deze kreeg ik ook iets meer dan 6 jaar geleden van mijn opa en oma, maar heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt voor voice overs. Maar binnenkort komt daar verandering bij een video die in de maak is!


De apps waar ik gebruik van maak zijn:
Al deze apps gebruik ik bijna wel elke dag. Zijn erg handig als je een blogger en/of youtuber bent! Zijn echt aanraders om te gebruiken!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?