Geblokkeerd op Facebook zonder reden

Afbeeldingsresultaat voor geblokkeerd op facebookDat je mensen kan blokkeren die beledigend en/of discrimineren weet iedereen. Dit kan je op je blog en alle social media kanalen doen. Ook op facebook. En hier komt dan juist mijn punt. Facebook maakt na een melding zelf uit of ze iemand blokkeren. Wanneer ze iemand blokkeren dan kan dit tijdelijk zijn, maar ook voorgoed. En laat ik nu door facebook voorgoed geblokkeerd zijn met mijn blog.




Ja, je leest het goed. Ik ben voorgoed door facebook geblokkeerd en kan geen enkel bericht van mijn blog meer op facebook posten. Ik zou volgens facebook aanstootgevende artikelen plaatsen op mijn blog.

Deze melding kreeg ik een tijdje terug toen ik iets wilde posten:

Waarschuwing: dit bericht bevat geblokkeerde inhoud

Je bericht kon niet worden verzonden omdat het inhoud bevat die andere personen op Facebook als aanstootgevend hebben gerapporteerd.
 WAT!! Ik heb nog nooit een aanstootgevend artikel op mijn blog geplaatst. Wel schreef ik een keer een artikel over het feit dat sommige mensen pokemon go speelden op begraafplaatsen en ik dit niet vond kunnen. Maar dat is een mening en er is nog steeds vrijheid van meningsuiting. Ik heb dus geen ene facebookregel overtreden.

Wel heb ik een keer zelf een melding gemaakt toen er onder een artikel van mij op facebook een haatcomment werd geplaatst. Dit was al meerdere keren gedaan door dezelfde persoon. En hier is het volgens mij fout gegaan. In plaats van die persoon te blokkeren, hebben ze mij geblokkeerd. Maar wat ook waarschijnlijk is en wat ik eerder zelf denk, is dat veel mensen het niet eens waren met mijn pokemon go artikel. En ze hier massaal melding van hebben gemaakt bij facebook. En dat ik dus daarom geblokkeerd ben. Het lijkt wel dat als je het niet eens bent met de grote massa en een spel als pokemon go maar niets vind, velen een melding tot aanstootgevend artikel maken. Zodat zij gelijk van je af zijn. Noem het massale haat op een blogger en het blogartikel. Maar hierdoor kan ik dus nooit meer op Facebook. En van Facebook hoor je ook nooit meer wat, als je een mail stuurt waarom je bent geblokkeerd en dat dit zonder geldige reden is. Lekker dan, bij Facebook nemen ze wat de grote massa zegt voor waar aan, maar ze vragen niet bij diegene na of het ook daadwerkelijk waar is wat er wordt gezegd.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik Facebook niet mis. Maar ik vind het wel een rotstreek en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik blijf gewoon bloggen op mijn manier, maar kan je zien hoever haat wel niet kan gaan in blogland.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?