Social Media Tag

Afbeeldingsresultaat voor social media
 
Je kan er niet meer omheen en iedereen gebruikt het, namelijk Social Media. Tegenwoordig kunnen de meesten niet meer zonder hun social media. Zelf zit ik ook op een aantal social media kanalen. En daarom vond ik het wel leuk om deze tag te doen.
  
 
 WELKE SOCIAL MEDIA KANALEN GEBRUIK JE?
Facebook, Twitter, Youtube, Linkdin, Pinterest en Google+.
WAT ZIJN JE FAVORIETE SOCIAL MEDIA KANALEN?
Het meeste zit ik op Youtube, Twitter en Pinterest. Dit zijn toch wel mijn meest favoriete social media kanalen.
EN JE MINST FAVORIETE?
Facebook. Hier heb ik in het begin wel redelijk wat opgezetten. Maar nadat ik zonder reden met mijn blog gebannen ben op Facebook kom ik daar nog maar zelden. Ik weet niet eens de reden dat ik voorgoed gebannen ben met mijn blog van facebook, want ik heb niets gedaan dat tegen de wetgeving van Facebook is. Naar het blijkt heeft iemand mijn blog als aanstootgevend e.d aangemeld bij Facebook en ben ik daarom gebannen. Ik heb zo'n gevoel dat dit het werk is van iemand die zich uitgaf voor mij of dat dit een of andere haatactie is geweest van een hater die ik heb gebannen op mijn blog. Maar eerlijk is eerlijk, als ik zeg dan ik Facebook niet eens zo mis. Ik vind het jammer, maar daar is ook alles mee gezegd.
WELK SOCIAL MEDIA KANAAL GEBRUIK JE ECHT WEINIG?
Linkdin gebruik ik eigenlijk nog maar zelden, hoewel je er wel veel mee kunt doen. Eigenlijk zou ik er meer mee moeten gaan doen. En naast dus Facebook, zoals je bij de vorige vraag als zag, gebruik ik ook eigenlijk google+ niet echt. Ik zeg eerlijk dat ik niets eens weet wat je allemaal met google+ kan doen.
WAT VIND JE IRRITANT OP SOCIAL MEDIA?
Iets waar ik mij al serieus vanaf heb begin van mijn blog aan erger zijn haters en hun haatcomments. Maar hier heb ik al zo vaak iets over geschreven op mijn blog, dat ik hier niet meer verder op in ga. Iets dat ik de laatste tijd ook heb, en wat ik echt irritant vind, zijn vreemden die zich uitgeven als mij. Ze maken dan verschillende accounts met mijn hele naam, mijn voornaam of alleen achternaam, of met mijn blog naam. Ik ben nu al een aantal van deze accounts tegengekomen, zowel op google+ als op twitter en facebook. Wat ik dan doe ik het melden bij de provider en de desbetreffende sites. Deze accounts worden dan geblokkeerd en verwijderd. Maar een tijdje later duiken ze weer op. En begint het hele riedeltje dus weer van vooraf aan. Hier wordt ik echt gek van en wanneer je die persoon er zelf op aanspreekt, reageren ze niet. Zo kreeg ik ook al eens een e-mail, op de e-mail van mijn blog, dat ik mij had inschreven bij de apple store. Of ik heb mij aangemeld voor een of andere nieuwsbrief waar ik niets over weet. En dan nog maar niet te spreken over sommige links die ineens verschijnen op mijn link pagina, waarop ik kan zien hoe mensen op mijn site terecht komen. Dit zijn sites die de niet gekuiste variant zijn en waar je normaal gesproken niet op komt. Want wat daar allemaal op staat, ai, daar ga ik het hier niet eens over hebben. Zo vies allemaal, jakkes!! Hoe ze via daar bij mij uitkomen is mij een erg groot raadsel.
HOE VAAK ZIT JE OP SOCIAL MEDIA?
Ik kijk elke dag wel op twitter, pinterest en youtube. Dit zijn echt mijn drie meest gebruikte social media kanalen. Vooral op youtube ben ik vaak te vinden.
MELDINGEN AAN OF UIT?
Op facebook heb ik mijn meldingen uitstaan. Want ik werd op een bepaald moment toch zo gek van elke keer die pingels als ik bezig was aan mijn blog of een video aan het opnemen was. Ik kreeg serieus om de paar minuten een melding met zo'n irritant pingeltje erbij. Dus deze heb ik uit staan. Bij mijn andere social media kanalen heb ik deze wel aan. Hier heb je dan ook geen irritante kleine pop-up schermpjes en pingeltjes. Gelukkig maar. Anders had ik echt serieus overal mijn melding uit staan.
EMOJI'S, WEL OF NIET?
Ik gebruik heel af en toe een emoji, dit vind ik af en toe wel leuk om erbij te zetten. Zoals bijv. op twitter. Maar meestal schrijf ik gewoon zonder emoji's.
HASHTAGS, WEL OF NIET?
Alleen op twitter gebruik ik een aantal hashtags. Maar niet veel, anders bestaat je hele bericht dadelijk alleen nog maar uit hashtags. En dat wil ik ook niet.
WELK SOCIAL MEDIA KANAAL DENK JE DAT ALS EERSTE VERDWIJNT?
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat facebook als eerste omligt. Het is dan wel een van de grote social media kanalen, maar vooral met de privacy regeling is er veel verandert. De privacy is toch niet meer zoals voorheen op facebook. En ik hou er nu eenmaal niet van als een vreemde ineens al mijn gegevens zo hebben. Ik zou zelf ook niet treuren als er geen facebook meer zou zijn.
WAT ZIJN JE FAVORIETE ACCOUNTS OM TE VOLGEN?
Ik volg of facebook en twitter een aantal merken, zoals Kneipp bijv. Op youtube volg ik verschillende kanalen zoals vloggloss, Jessii Vee en nog een paar kanalen. Maar ik volg niet heel veel mensen op social media. Af en toe kijk ik eens een video bij iemand als deze video mij interessant of leuk lijkt, maar anders ook niet. En op lang niet iedereen heb ik mijn op youtube geabonneerd waar ik een video van kijk.
Hoeveel zitten jullie op social media en welke zijn dit?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?