Wat maakt je een echte kerstfan?



Zelf ben ik gek op de kerst en alles rondom de feestdagen. Dit ben ik al van kleins af aan. Maar wat maakt je nu een echte kerstfan? Want als je net als ik gek ben op de kerst weet ik dat je je in de volgende punten wel zal herkennen!






Al een kerstplanning klaar hebben
Zelf heb ik mijn kerstplanning voor dit jaar al klaar liggen. Hier ben ik aan het begin van de zomer mee begonnen. In dit kerst schrift schrijf ik mijn ideeën op voor hoe ik dit jaar de versieringen wil gaan doen, wat ik nog of opnieuw moet aanschaffen en ideeën voor het kerstdiner.

Bezig zijn met aftellen
Met aftellen begin ik in de zomer. Valt het jullie op dat ik het liefst de zomer oversla? Het aftellen doe ik met leuke afbeeldingen en foto's op mijn facebookgroep. Zo zijn er nu nog minder dan 100 dagen over tot kerst.

Afbeeldingsresultaat voor kerst
Al weten hoe je je huis gaat versieren
Ik weet nu al hoe en waar ik al mijn kerstspullen en decoraties neer ga zetten. Nu kan het tussendoor nog iets veranderen, maar in grote lijnen staat het al vast.

Buiten de kerstperiode om al spullen kopen voor de kerst
Dit is iets waar ik altijd wel voor in ben. Zo heb ik een tijdje geleden bij de Action al een aantal dozen party lights gekocht die eigenlijk voor tuinfeestjes zijn. Maar deze kunnen natuurlijk ook prima voor de kerst! Ook heb ik een verenboa gekocht, een witte, waar ik een leuk idee mee heb voor bij mijn kerstboom dit jaar. Vaak zie ik heel wat spullen in de winkels die juist erg leuk voor de kerst zijn, terwijl ze niet per se daarvoor bedoeld zijn.
Afbeeldingsresultaat voor kerst
Van te voren weten wanneer je je kerstboom neerzet
Net als elk jaar weet ik ook dit jaar wanneer ik mijn kerstboom ga neerzetten. Voordat ik mijn kerstboom ga neerzetten, ben ik al druk bezig om de rest van het huis in kerstsfeer te brengen en lichtjes op te hangen voor de ramen. Meestal staat de kerstboom als laatste. Zo rond half november.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?