Dont's op het internet met een webcam




Afbeeldingsresultaat voor webcam




Iedereen heeft tegenwoordig een webcam. Vaak zitten deze bij laptops al standaard ingebouwd. Zelf hou ik absoluut niet van webcams. Webcams kunnen naast handig, ook gevaarlijk zijn. Vandaag deel ik een aantal dingen die je absoluut niet moet doen met een webcam.









Zelf heb ik voor mijn 'gewone' computer geen webcam. Bij mijn laptop zit deze ingebouwd, maar ik heb deze niet geactiveerd. En zelfs al heb ik deze niet geactiveerd, ik heb deze toch afgeplakt met een sticker. Gewoon voor de zekerheid.

  • Wanneer je absoluut geen webcam wil gebruiken, maar deze wel zit ingebouwd, schakel deze dan uit op je computer. Dit kan je doen bij de instellingen van je webcam. Je zou dan denken dat je webcam niet meer aankan, maar van buitenaf kunnen hackers je webcam inschakelen. Plak daarom je webcam altijd af met een niet transparante sticker. Zo weet je zeker, voor het geval je webcam wordt gehackt, mensen er niets mee kunnen zien of mee kunnen opnemen.
  • Let er altijd op met wie je een gesprek heb via de webcam. Er zitten nu eenmaal niet allemaal aardig en goedwillende mensen in een chatroom. En wat je echt nooit, maar dan ook nooit moet doen, is je uitkleden voor de camera. Doe dit nooit!!!
  • Zodra je klaar bent met praten via de webcam, zorg dan ook dat deze uitstaat. Vergeet dit niet. Want als je je webcam aan laat staan, kan iedereen mee kijken in je kamer. En je wilt toch echt geen gluurders hebben!
  • Wat je ook kan doen is een doek over je webcam leggen als je deze even niet gebruikt. Zo weet je zeker dat je niet stiekem gefilmd of bekeken kan worden.

Wat vinden jullie van webcams? En als je deze heb, hoe ga jij ermee om?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?