Column - Opgezette dieren in huis als eyecatcher

http://www.mailswitch.nl/files/Px187NDA0ODQzNS04LTg3MjcyNDYyOA==.jpg
Ik heb al heel wat trends zien komen en ook weer gaan. Vaak benoem ik die niet eens. Maar nu kwam ik een trend tegen waar ik echt met verbazing naar keek. Niet omdat die zo'n fantastische trend is. Maar juist vanwege het vreemde ervan. Het is nu een trend om een opgezet dier in huis te hebben als eyecatcher.

Laat ik maar gelijk zeggen dat ik er helemaal geen voorstander van ben om opgezette dieren in je huis te hebben. Ik hou er echt niet van. Serieus, wie wil er nu een halve zebra aan zijn muur hebben?

 http://www.mailswitch.nl/files/Px187NDA0ODQzNS0wLTIwNjQ3Mzc3NDQ=.jpg

Prima als je dit als je werk doet. En ook prima dat dit in musea of in een onderwijslokaal in de dierentuin staat. Hier kunnen mensen dan weer wat van leren. Ik wil hier dan ook niemand mee kwetsen of beledigen. Mocht je dit mooi vinden, prima, dat is dan aan jou. Maar nee, ik hou hier echt niet van. In een musea vind ik het wel interessant om te zien en zo de dieren ook van heel dichtbij te kunnen bekijken. Maar dan uit het ''wetenschappelijke'' oogpunt gezien.

http://www.mailswitch.nl/files/Px187NDA0ODQzNS0yLTU5ODEwMDE1OA==.jpg

Maar ik zou dit nooit in huis willen hebben. Ik vind het ook geen fijn idee dat zo'n opgezet dier je de hele dag aanstaart met zijn kralen ogen. Opgezette vlinders vind ik iets ''minder erg'' dan de opgezette dieren. Maar zie je mij ook niet huis nemen. Ik vind dat dieren mooier in het wild, de dierentuin of waar dan ook, dan opgezet aan de muur. Wel heb ik er minder moeite mee wanneer de dieren een natuurlijke dood zijn gestorven. Ze hebben dan immers niet geleden of iets dergelijks. En gelukkig is dat, bij Taxidermy Amsterdam, waarvan ik de foto's gebruik, dan ook het geval. Dit zijn allemaal opgezette dieren die een natuurlijke dood zijn gestorven. De dieren worden vakkundig opgezet door preparateurs die door de overheid zijn erkend. De dieren van Taxidermy Amsterdam komen uit dierentuinen, natuurparken of van particulieren en zijn een natuurlijke dood gestorven voordat ze werden opgezet.

Maar nee, zelf zou ik geen opgezette dieren in huis willen. Al is het dat met de manier e.d van Taxidermy Amsterdam, dan ook niet. Ik hou er simpelweg niet van.

Wat vind jij van opgezette dieren? Zou je deze in huis willen als eyeatcher of niet?

 Bron foto's
Bron 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?