Kneipp Kruiden thee

 
Als je mij al een tijdje volgt, zal je vast wel weten dat ik een enorme theeleut ben. Zo heb ik veel soorten thee in een theeblik en drink ik graag een beker thee. Vooral heerlijk als het koud is, maar ook erg lekker als het warmer is. Een kop thee kan altijd wel, vind ik. Kruidenthee vind ik ook erg lekker en Kneipp kwam laatst met een aantal nieuwe soorten kruidenthee. Deze zijn geheel gemaakt van kruiden, zonder toevoegingen. Ik koos drie verschillende soorten kruidenthee.

 
Ik koos voor Cranberry, weltrusten kruidenthee en na het eten kruidenthee.Maar er zijn nog veel meer soorten kruidenthee van kneipp.
  • Kneipp rooibos thee met gember en kardemom
  • Kneipp welterusten hee met valeriaan en melisse
  • Kneipp na het eten thee met kruizemunt, vlierbloesem en zink (nieuw)
  • Kneipp goede stoelgang thee met venkel en sennablad
  • Kneipp cranberry met rozenbottel en citroengras
  • Kneipp gewichtsbeheersing thee
  • Kneipp pure kamille thee
  • Kneipp brandnetel thee met citroenschil
  • Kneipp groene thee met anijs, kaneel en zoethout
  • Kneipp detox thee met brandnetel, venkel en mateblad (nieuw)
Er is dus keuze uit veel verschillende soorten kruidenthee van Kneipp.

In een pakje zitten 15 zakjes met natuurlijke kruidenthee.Zo heeft elk doosje ook een eigen kleur, wat erg handig werkt om de soorten die er zijn uit elkaar te houden. Zo is de cranberry variant rood, wat goed bij de cranberry past.De smaak van de thee is licht zoet en heeft ook een klein zuurtje erin door het citroengras. Een erg lekkere thee die het ook goed zo doen in de lente, met de frisse smaak. En goed voor je vitamine C.

Zoals je bij de ingrediënten kan zien, zit er best wel wat citroengras in, vandaar ook het lichte zuurtje dat je proeft in de thee. Daarnaast zitten er ook veel bessen e.d in. En iets dat ik erg fijn vind, er zitten geen extra toevoegingen in de kruidenthee. Deze bestaat geheel uit natuurlijke ingrediënten.

De na het eten thee bevat voornamelijk kruizemunt, vlierbloesem en zink. De hee is gebaseerd op de zuur-en-base-gedachte uit de natuurvoeding. Kruizemunt ondersteunt de spijsvertering en zink draagt bij aan een normaal zuur-base evenwicht. Dus kort gezegd om een gezond evenwicht in je lichaam te behouden.
De thee ruikt zelf al naar kruizemunt, maar dit proef je ook aan de thee. Een frisse munt achtige smaak met een frisse toevoeging van citroengras en sinaasappel. Zelf heb ik niet echt veel verschil gemerkt met deze thee, maar ik vind het wel een erg lekkere thee.

Serieus, voor als je goed wil slapen en wel even extra rust kan gebruiken is deze thee echt een uitkomst. De weltrusten thee bevat voornamelijk valeriaan en melisse en heeft een smaak waar je in het begin wel even aan moet wennen. Je proeft voornamelijk valeriaan en kamille. Niet een smaak die je gelijk fijn zal vinden, maar na de thee een paar keer gedronken te hebben wen je wel aan de smaak. Maar deze thee werkt dus ook echt. Wanneer ik wel wat extra rust kan gebruiken, neem ik deze thee een paar uurtjes voor ik naar bed ga. En ik merk echt dat ik van de thee rustig word en er goed van kan slapen. Dus zeer zeker een aanrader voor stress momenten en/of wanneer je een lastige periode heb. Zo merkte ik dat ik er veel aan had nadat mijn opa net was overleden en ik wel wat rust kon gebruiken.

Er zitten veel kalmerende en rustgevende kruiden in de thee, zoals valeriaan, lavendel en melisse.

De kruidenthee van Kneipp vind ik echt een aanrader en kan ik dan ook van harte aanbevelen. Twee van de drie soorten kruidenthee smaken ook nog eens erg lekker. En de weltrusten thee is echt een uitvinding. Dus als je ze tegen komt in de winkel, kan ik ze zeker aanraden om ze eens te proberen!

Prijs per pakje met 15 zakjes is €2,99


Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn toegestuurd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?