Spullen uit de natuur om mee te decoreren

Tegenwoordig kan je heel veel decoratiespullen in de winkels kopen.
Zo vind je bijv. bij de Action heel veel verschillende spullen om mee te decoreren.
Zoals bijv. takjes, nep besjes, mos en noem maar op.
Op deze manier kan je heel makkelijk en snel een schaal decoreren of wat dan ook.
Prima niets mis mee, maar je kan ook de natuur in gaan om op zoek te gaan naar je decoratie spullen.











Natuurlijk hangt het van het seizoen af wat je zal vinden.
Zo kan je in de herfst besje en verkleurde bladeren vinden en zo rond de winter hulst.

Een aantal spullen die je kan vinden:

  • Besjes ( let hierbij wel op met kinderen en huisdieren dat ze de besjes niet opeten, deze zijn namelijk giftig!!)
    Gebruik dan gewoon decoratie besjes uit de winkel.
  • Kastanjes, eikels en denneappels.
    Je hebt dan ook gelijk een fijne wandeling terwijl je deze aan het zoeken bent en je ben lekker buiten.
  • Verkleurde bladeren(let er wel op dat deze kunnen gaan schimmelen e.d. eventueel zijn er ook blaadjes van stof in de winkel te koop)
Al deze spullen kan je zelf buiten in de natuur gaan zoeken, maar als je daar geen zin in hebt of je hebt de tijd er niet voor, dan kan je deze ook gewoon in de winkel kopen.
Zelf vind ik het altijd leuker om de spulletjes uit de natuur te halen dan te kopen.
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ook wel een aantal decoratiespullen in de winkel heb gekocht.
Ook gewoon uit hygiënisch oogpunt, omdat bladeren en besjes binnen kunnen gaan schimmelen na een paar dagen en ik het niet bepaald fris vind als ook mijn kaarsen met schimmel komen te zitten.
Mijn all-time favoriete winkel voor zulke decoraties is de Action.

Nog een tip:
Het is ook leuk om sierfruit te gebruiken.
Dit heb je in de winkel zowel in stenen variant als in echt 'fruit'.

Dit echte sierfruit is alleen voor de sier en niet geschikt om te eten!!
Wel moet je er rekening mee houden dat dit op een gegeven moment kan gaan rotten of schimmelen!
Daarom heb ik zelf stenen pompoentjes, omdat deze net als met de herfstblaadjes van stof langer meegaan en je elk jaar opnieuw kan gebruiken.
Tenzij je ze laat vallen!

Iedereen moet dus voor zichzelf bepalen wat beter is.
Maar ik kan zeker aanraden om je huis gezellig te maken met leuke herfstdecoraties, of deze nu zijn gekocht of uit de natuur!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?