Mening - Is personal info too much info op een blog?





Afbeeldingsresultaat voor personal info


Veel bloggers delen persoonlijke dingen op hun website/blog.
Zo kan je denken aan vlogs en persoonlijke updates.
Maar is personal info too much info op een blog?
Want kan je ook teveel delen en hoe zijn de meningen?


Ik heb zelf heel duidelijke regels voor mezelf hierover.
Hier op mijn blog deel ik wel wat persoonlijke informatie, maar lang niet alles.
Wel vind ik het altijd zo netjes om als je een hele periode niet op je blog aanwezig zal zijn dit te laten weten.
Dit heb ik begin dit jaar zelf ook gedaan toen ik door persoonlijke omstandigheden geen zin had om te bloggen.
Ik heb toen wel duidelijk aangegeven waarom ik afwezig zou zijn op mijn blog en wat er gebeurt was.
Maar dit hoef ik natuurlijk niet te vertellen en te delen.
Ik kan ook gewoon aangegeven om persoonlijke redenen.
Zo zie je al gelijk dat je dan wel aangeeft dat er iets is of speelt, maar hou je het meer op de vlakte en ga je er niet te diep op in.
Maar ik wilde het wel graag delen.
Meer dan dit deel ik eigenlijk ook niet over mijn persoonlijke leven en dingen.
Oké, ik laat wel eens een tag voorbij komen en deze zijn vaak ook met persoonlijke vragen.
Maar hier blijf ik meestal aan de vlakte en deel ik niet wat ik niet wil delen.
Hier heb je dus zelf de keuze in.
 Afbeeldingsresultaat voor prive
Zo zal ik zelf ook niet echt mijn dagelijks leven gaan vloggen, zoals je wel ziet op youtube.
Past persoonlijk ook niet bij mij en ik wil ook niet te veel van mijn persoonlijke leven delen.
Want ik wil voor het grote deel mijn blog en privé gescheiden houden.
Ook maak ik geen housetour of sieradenstash video, omdat dit gewoon persoonlijk en prive is.
En daarnaast is het ook totaal niet veilig om te delen op het internet.
Want in wezen maak je dan gelijk een uitnodiging voor inbrekers, heb ik het idee.
Zo van kijk hier woon ik en daar bevindt zich alles.
Echt not done voor mij.

En een tip:
Kijk ook altijd uit met adresgegevens en dergelijke.
Zet deze nooit maar dan ook nooit op social media, je blog of waar dan ook.
Hier kan je alleen maar problemen mee krijgen!
Dit ook met foto's maken in en om het huis.
Hieraan kunnen mensen ook afleiden waar je woont, als je daarnaast ook nog eens hebt aangegeven in welke stad je woont.
Misschien achterdochtig van mij of te voorzichtig, maar better safe than sorry!

Wat vindt jij over persoonlijke info delen?

Reacties

  1. Geef je groot gelijk want bij velen denk ik wel eens" Zou je dat nou niet privé houden, dat is wel heel erg informatie die je niet met de hele wereld zou moeten delen", soms zie je ook wel een bij winacties dat men vraagt om je mailadres openbaar weer te geven, jammer dan gaat het niet, ik ben alzo geen plaatser van foto's van mezelf op het internet, ik blijf lekker anoniem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?