Mijn statement kettingen

Statement kettingen waren een hele tijd geleden een hele trend.
Inmiddels is dit al heel wat minder, maar nog steeds zie je overal statement in de winkel komen.
Toen de statement kettingen een grote trend waren vond ik er nooit zoveel aan.
En vond ik de kettingen toch maar veel te groot.
Nu de trend grotendeels is overgewaaid, vindt ik statement kettingen toch eigenlijk wel leuk.
Vrij apart is dit bij mij, maar dit is typisch iets van mij.
Wanneer een trend geen trend meer is, begin ik de trend leuk te vinden, ah ja.  
Ik heb inmiddels een aantal statement kettingen van verschillende merken/winkels.
Alleen een nadeel van statement kettingen vindt ik dat ze nogal eens iets te zwaar kunnen zijn.
Dus hier hou ik wel altijd erg in wanneer ik een statement ketting koop.
 
 
Kruidvat heeft al sinds enige tijd statement kettingen in het sieradenschap hangen.
Ik heb een koraal/roze en een blauw/groene met gele kralen.
 
 
Deze heeft erg mooie koraal/roze ronde stenen. 
Erg mooi op een spijkerstof blouse of bij een wit shirt.
Wel is deze iets aan de zware kant, door de vele stenen eraan.
Vaak doe ik deze dan ook maar een halve dag om, omdat ik anders last van mijn nek ervan krijg.
 
 
Een lichtere variant van het kruidvat is deze.
Deze ketting heeft kleine blauwe en gele kralen en eronder druppelvormige groene kralen.
Deze vindt ik erg mooi om bij een shirt te dragen dat een van de kleuren van de kralen heeft.
Geeft dan net een beetje extra en matcht goed.
 
 
Ook bij de Big Bazar lagen er een tijd terug statement kettingen.
Van alle die er lagen vond ik deze de mooiste kleuren combinatie hebben.
Goudkleurige schakels met twee tinten roze stoffen touw eraan.
Wel is deze iets minder mooi afgewerkt, maar ja wat wil je als de ketting zeer budget was.
Wanneer ik deze op een blouse draag waarbij de kraag over de uiteinde van de ketting valt, valt he tminder mooi afgewerkte deel toch niet op.
 
 
Een subtiele variant is deze van de zeeman.
Heel simpel en eenvoudig, een dun zilverkleurig kettinkje met daaraan een sikkelvormig plaatje met pantervlekken erop.
Past bij veel outfits.
 
 
En als laatste de ketting die ik kocht bij de winkel Vogele.
Deze ketting heeft verschillende kleuren, zoals goud, groen en geel.
En dan ook nog in verschillende tinten.
Door de verschillende kettinglaagjes heeft het een heel apart effect.

  
 Eigenlijk heb ik veel statement kettingen in zomerse tinten.
Maar deze zijn ook gewoon prima in de herfst en winter te dragen, hier kijk ik eigenlijk nooit zo nauw naar.
Als het maar bij de outfit in het geheel past.

Hoop dat jullie het leuk vonden om mijn statement kettingen te zien.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?