Hoe staat het ervoor met mijn studie?

Zoals de meeste van jullie weten volg ik de studie Natuurlijke Geneeswijzen.
Inmiddels is dit alweer bijna 5 maanden dat ik met deze studie bezig ben.
Een tijdje terug, toen ik net met mijn studie bezig was, heb ik er al wat over geschreven.
Vandaag weer een update over hoe het er met mijn studie voorstaat.





Het gaat erg goed met mijn studie.
Ik haal goede cijfers en ook is de lesstof erg leerzaam en leuk om te leren.
Wel merk ik dat de lessen, naar mate ik verder in mijn studie kom, wel wat lastiger worden.
Zoals met het berekenen van het bioritme en spieren, botten e.d van het menselijk lichaam.
Ook heb ik al wat ervaring opgedaan met kruidengeneeskunde.
Wat ik eigenlijk wel het leukste deel van de hele studie vindt om te leren.

Daarnaast ben ik een tweede blog begonnen, die met mijn studie te maken heeft.
Als een soort studie project.
En daarnaast kan ik op mijn kruiden blog, Het Kruidentuintje, ook alles delen over mijn studie en over onderwerpen die hier mee te maken hebben.
Een erg leuke toevoeging op mijn studie.
Want ik merkte ook dat er nog eigenlijk geen tot weinig blogs in NL bestaan over dit onderwerp.
En ook op de manier waarop ik erover blog.

Waar ik vooral merkte dat er veel mensen sceptisch waren over mijn studie, kom ik ook best wel wat mensen tegen die er erg positief tegenover staan.
Erg leuk.
Zo kwam ik laatst een oud buurvrouw van mij tegen, waartegen ik het vertelde over mijn studie en die was er zeer over te spreken.
En zei dat ik veel goeds ermee kan doen.
Zelf heeft zij namelijk ook in deze branche gezeten en doet zelfs nu nog wat met haar kennis.
Altijd leuk om te horen natuurlijk en beter dan al die vreemde blikken.

In totaal duurt de studie een jaar, waarna ik kan kiezen of ik nog een vervolg studie wil doen.
Dit wil ik erg graag gaan doen.
Ik zit dan te denken om de richting op te gaan van fytotherapie (kruidengeneeskunde) of van massagetherapie.
Dit weet ik nog niet helemaal zeker, maar wel dat ik er verder op wil vervolgen.

Hoop dat jullie het leuk vonden om weer wat meer te weten te zijn gekomen over mijn studie.
Ik kan helaas geen foto's van mijn leerstof laten zien, omdat dit niet mag.
Wel jammer, maar ik deel in ieder geval veel informatie op mijn kruidenblog.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?