Kneipp massagemilk - vijgenmelk en arganolie

Een massage krijgen is altijd wel fijn, of je masseert jezelf.
Kan ook.
Vaak wordt er voor een massage een massageolie gebruikt, maar wat als je nu niet van het vettige gevoel van olie houdt.
Zelf hou ik hier totaal niet van en daar biedt de massage milk van Kneipp een uitkomst.
Dit is een massage milk die werkt als een massage olie, maar niet het vettige ervan heeft.


De Kneipp Massage Milk is speciaal ontwikkeld voor massages tussendoor. Ideaal voor een massage van de nek, armen, benen voeten of rug. En ook fijn om de droge huid mee in te masseren. Het is een heerlijk geurende formule die een intense verzorging biedt voor de huid en geen olielaagje achterlaat. Droom weg bij de verleidelijke geur van vijgen en voel je weer helemaal opgeladen voor de rest van de dag of avond. 

Dit is een compleet nieuw product voor zover ik weet in de Nederlandse winkels.
Ik ben in ieder geval nog nooit eerder een massagemilk tegengekomen.
De massagemilk zit in een ronde lange flacon en heeft , net als de andere producten van Kneipp, bovenaan een afbeelding/gedeelte waar je kan zien welke ingredienten er in zitten.
Vindt dit er altijd erg leuk uitzien.

Informatie en ingredienten op de achterzijde van de flacon.
Bij de ingredienten kan je zien dat er zoals altijd bij Kneipp veel gebruik is gemaakt van natuurlijke ingredienten.
Alleen maar goed natuurlijk.
Ook bevat de massagemilk geen parabenen of minerale olien en is niet getest op dieren.

De flacon heeft een handige opening waardoor je de massagemilk goed kan doseren.
Let er alleen wel op met warm weer, zoals nu, dat de massagemilk iets vloeibaarders is.
Maar dit heb je bij veel producten met warm weer, dit ligt totaal niet aan de massagemilk zelf.

De massagemilk heeft de structuur van een milk.
Dus niet te dun maar ook weer niet te dik, er precies tussenin zeg maar.
Het loopt in elk geval niet van je huid, zoals nog weleens bij een olie kan gebeuren.
En is daarnaast niet vet, wat de massagemilk ook weer erg geschikt maakt voor kleine massages tussendoor.
Zoals bijv. je nek en schouders.
Ook ruikt deze erg fijn naar vijgen, ruikt erg lekker.
En maakt daarnaast je huid ook nog eens zacht.

Een erg fijne massagemilk die erg fijn werkt.
En ook nog eens een goed alternatief als je niet van de vettigheid van olie houdt.
Nu vindt ik dit echt een aanrader!

Prijs: € 8,49

Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

Reacties

  1. Ik houd helemaal niet van vijgen, maar deze ruikt inderdaad erg lekker! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf hou ik ook nooit zo van vijgen, maar bij deze vindt ik het wel lekker ruiken. Dit heb ik ook met bijv. kokos. Ik eet en drink het graag, maar de geur van kokos vindt ik totaal niet lekker.

      Verwijderen
  2. Goh zou eigenlijk niet echt weten hoe vijgen ruiken, heb ze nooit in huis. Maar de milk klinkt wel fijn en mild!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vijgen ruiken een beetje hetzelfde als dadels, tenminste volgens mijn moeder. Ikzelf daarentegen lust totaal geen dadels, dus ik kan zelf de vergelijking er niet naar leggen. Maar volgens mijn moeder ruiken ze ongeveer hetzelfde, alleen zijn dadels iets zoeter. maar de milk is inderdaad erg fijn!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?