Waar vindt jij inspiratie voor je blog?

Soms heb je momenten dat tijdens het bloggen je inspiratie ver te zoeken is.
Maar waar haal je je inspiratie vandaan?

Zelf haal ik mijn inspiratie voor te bloggen en de artikelen van alle kanten vandaan.
Een aantal daarvan zijn:

  • van wat ik hoor op tv
  • uit tijdschriften (als ik deze eens een keer sporadisch koop)
  • van youtube
  • wat ik zelf meemaak
  • verschillende blogs
  • wat ik om mij heen zie
  • persberichten
Zoals je dus al kan zien haal ik mijn ideeën van veel plekken vandaan.
En geef ik altijd mijn eigen twist aan het artikel.
Want het gaat voornamelijk om het idee en de inspiratie die ik op deze plekken opdoe en hier geef ik dan zelf een draai aan, zodat het bij mij en mijn blog past.
Dit is ook belangrijk, dat je zelf schrijft over dingen die je interesseren en niet dat je veel moeite ervoor moet doen, want dan past het onderwerp niet echt bij je.

Zo heb ik ook een keer iemand gehad die elke keer mailcontact met mij opnam en mijn informatie vroeg over het maken van een blog.Oke, hier wil ik best bij helpen, maar naderhand kwam diegene ook met de vraag of ik haar artikelen kon sturen zodat zij deze op haar blog kon plaatsen en dan doen of zij die had geschreven en of ik dit goed vond.Ik had echt zoiets van ''wat gebeurt hier?!''.Kijk, ik wil best iemand helpen met informatie over hoe je het beste een blog kan maken, voor zover ik daar bij kan helpen met vragen beantwoorden.Maar iemand mijn artikelen toesturen en diegene dan laten doen of zij ze heeft geschreven gaat mij echt veel te ver.Dit ga ik dus echt nooit of te nimmer doen, als je toch een blog wil hebben moet je deze ook zelf kunnen doen en niet vragen een ander het werk voor je op te knappen.Ik heb haar toen een vriendelijke mail gestuurd waarin ik zei dat ik dit nooit ga doen en dat ze info kan vinden op de bovengenoemde manieren en plekken.Ik heb toe ook het mail contact verbroken, want dit ging mij toch te ver.Een beetje van mij willen profiteren gaat er bij mij niet door.

Maar om erop terug te komen, ik vindt mijn ideeën op veel manieren en plekken.
En waar vindt jij je inspiratie voor je blog?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?