Remington Silk Waving Wand


Bij de feestdagen horen feestelijke kapsels.
Ik denk dan meteen aan mooie krullen.
Maar om mooie krullen te kunnen maken heb je er wel een goede krultang of dergelijke voor nodig.
En wanneer je last minute nog even je haar wil krullen, heb je een goede en snelle haartang nodig.
Dan is de nieuwe Remington Silk Waving Wand een perfecte keuze en een uitkomst.
Remington heeft namelijk sinds kort een aantal nieuwe haartools met de naam Remington silk uitgebracht.
In deze lijn zitten o.a een föhn, stijltang, krulborstel en nog een aantal andere haartools.
En een daarvan is dus de Silk Waving Wand.


De waving wand kan je zien als het zusje van de curling wand.
Beide zijn nagenoeg hetzelfde, ook hoe je deze moet gebruiken.
Je werkt namelijk niet met de waving wand aan de zijkant van je hoofd, maar je houdt de tang met het handvat boven je hoofd, met het hete tang gedeelte naar beneden.
Heb je naast mooie krullen ook gelijk wat armspier training ;)

Ik vindt de waving wand er mooi uitzien.
Ook een mooie kleurkeuze, het rood met zwart.
En extra handig is dat het een draaibaar snoer heeft.


Het verschil met de curling wand is dat deze een rond tanggedeelte heeft en de waving wand plat en breder is.
Hierdoor zijn de krullen bij de waving wand ook wat breder dan bij de curling wand.
Je kan de waving wand ook gebruiken op de wijze zoals je een krultang houdt.
Op die manier krijg je meer golven in plaats van krullen.
Zelf vindt ik de andere manier die ik eerder al beschreef een veel mooier resultaat geven.
En ik gebruik de waving wand liever op die manier.

De waving wand heeft een zijde ceramiek coating met 3d effect, wat er mooi uitziet.
Ook warmt de tang snel op, namelijk in 30 seconden.
En mocht je de tang vergeten uit te zetten, dan doet deze dat zelf na een uur door een automatische veiligheidsuitschakeling.
Erg handig, maar het beste is om altijd te controleren of je je tang daadwerkelijk hebt uitgezet.


Aan de zijkant , naast het schermpje, kan je de aan/uit knop vinden en de temperatuur knoppen.
De tang kan van 120 tot 220 graden en wanneer je de - knop een eventjes ingedrukt houdt kan je de temperatuur vastzetten.
Op deze manier kan je deze niet per ongeluk verzetten tijdens het krullen van je haar.


Links voor en rechts nadat ik de waving wand had gebruikt.
Van mijzelf heb ik vrij steil haar en helaas maar heel weinig slag.
Maar met de waving wand heb ik mooi krullen in mijn haar.
Dit vindt ik er echt prachtig uitzien.
Ook hebben de krullen een soort zijde glans, erg mooi.
En ze blijven ook nog eens lang mooi in model, zeker met nog wat haarspray.


Close-up.
En zeker wanneer je last minute besluit krullen te maken is dat met de waving wand snel gedaan.
In totaal heb ik er iets van 10 minuten over gedaan.
Dus zeker sneller dan met mijn krultang die ik voorheen wel eens gebruikte.
Ik ga zeker nog veel vaker krullen maken met de waving wand.
Deze is nu al een favoriet bij mij!


Er zit ook nog handige hittebestendige hoes bij waarin je de waving wand kan opbergen.
Daarnaast nog een beschermende handschoen om je hand te beschermen tegen de hitte van de waving wand.
Je moet namelijk met het krullen de pluk haar vast houden, omdat er geen klep op zit.
De handschoen werkt goed tegen de hitte, alleen werkt het niet fijn wanneer je er een pluk haar mee moet pakken.
Daar is de handschoen net iets te onhandig voor.
Met je blote hand werkt het pakken van de plukken haar een stuk makkelijker en fijner, alleen moet je dan wel opletten dat je niet tegen de tang aankomt.

Ik vindt de silk waving wand echt een perfecte tang om mooie krullen mee te maken.
En vooral geschikt voor feestelijke kapsel voor de komende feestdagen.
Ook vindt ik de prijs erg mee vallen voor een goede haartang.
De prijs is € 49,99.
En is o.a te koop bij wehkamp.nl, remington-by-fonq.nl, stijltangstore.nl, neckermann.com en douglas.nl.

Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?