Hoe krijg je een frisse adem?

Een punt dat wel eens over het hoofd gezien wordt, maar toch wel belangrijk is.
En dan heb ik het over mondhygiëne.
Want zeg nu zelf, het is toch niet fijn om geen frisse adem te hebben of met iemand te praten die nog naar de knoflook van de vorige dag uit zijn adem ruikt.
Daarom is het altijd belangrijk om naast de overige verzorging ook je tanden goed te verzorgen.
Maar hoe krijg je nu een frisse adem en hou je deze?
Dus hier komen een aantal tips.


  • Tanden poetsen.
    Een van de belangrijkste punten eigenlijk.
    Hiermee begint een frisse adem en zorgt ervoor dat je tanden goed schoon zijn.
    Het maakt totaal niet uit welke tandenborstel of tandpasta je gebruikt.
    Zelf gebruik ik een gewone tandenborstel en het liefst oral-b tandpasta, omdat ik deze het fijnst vind qua smaak.
    Maar dit moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
    Zorg wel dat je minstens 2 maal per dag poetst.
  • Spoelen met mondwater.
    Hiermee haal je de overige bacteriën en plak weg op plekjes waar je met een tandenborstel niet makkelijk bij kan komen.
    En het geeft een frisse geur en fris gevoel.
  • Flossen
    Met flossen krijg je nog eens alle viezigheid en dergelijk extra goed tussen je tanden weg.
    Hier kan je immers niet bij met je tandenborstel.
    Zelf vind ik van die kleine ragertjes het fijnst werken.
  • Let ook op met wat je eet.
    Knoflook kan bijv. wel erg lekker smaken in die ene pastasaus, maar je gaat er wel van uit je adem ruiken.
    Ook roken zorgt voor een slechte adem, net als koffie.
    Rookgeur en roken vind ik altijd maar vies ruiken, ik rook zelf ook niet.
    Een snelle oplossing is een pepermuntje, smintje of kauwgompje nemen.
    Zelf heb ik altijd smintjes in mijn tas, om een frisse adem te hebben.
Wat vind jij van vieze adem? Vind jij het ook een afknapper en wat doe jij er aan om fris uit je mond te ruiken?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?