Parfum niet wrijven op je polsen





Iedereen gebruikt waarschijnlijk weleens parfum.

Parfum kan je in je nek spuiten, maar ook op je polsen.
Maar wat je beter niet kan doen als je parfum op je polsen spuit, is deze over elkaar wrijven.
Waarom dan niet? vraag je je nu misschien wel af.
Lees daar meer over in dit artikel!




Parfum bestaat uit meerdere kleine moleculen, dit zijn de delen waar een parfum uit bestaat.

Dit zijn de geurnoten die je ook wel voorbij ziet komen in de geurreviews in mijn artikelen.
De topnoot is erg snel weer weg en is het lichst qua geur.
De middennoot ruik je het langst en dan heb je natuurlijk ook nog de basisnoot, deze is het zwaarst van alle drie.

Alle geurennoten zorgen ervoor dat de parfum lekker ruikt, maar als je met je polsen over elkaar gaat wrijven gaat de parfum anders ruiken!
Hierdoor gaan de moleculen namelijk kapot, waardoor de geur gaat veranderen en ook vervliegt deze sneller.
En dat is natuurlijk niet de bedoeling!



Het beste wat je kan doen als je parfum op je polsen wilt spuiten, is verder van je pols af te spuiten met je parfum.
Hierdoor krijg je niet teveel parfum op je pols, maar de 'mist' ervan.

Dit is op de makkelijkste manier om het in je nek & decolleté aan te brengen.
Hierdoor blijven de geurmoleculen ook heel en ruik je de geur zoals deze bedoelt is!
Pas wel op met parfum op je kleding.
Dit kan namelijk vlekken veroorzaken!



Reacties

  1. Interessant! Ik wist het zelf al, maar het is handig voor meiden die het nog niet weten. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tips! Zelf wist ik dit al maar zeker handig voor de meiden die dit nog niet wisten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist het al, maar moet bekennen dat ik nog steeds met mijn polsen wrijf!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?