Is elke dag douchen nodig?




Ik denk dat veel mensen zullen zeggen als je aan ze vraagt of ze elke dag douchen, ja zeggen.
Zelf douche ik wel elke dag, vind dit gewoon hygiënisch.
Maar in principe hoef je niet elke dag te douchen.
Hierover leg ik jullie in dit artikel meer over uit.





Er zijn best wel wat redenen om elke dag te douchen.


  • Het is hygiënisch en fris.
    Ik vind het zelf altijd fijn om lekker te ruiken, ik denk iedereen wel.
    Ook vind ik het gewoon een fijner idee dat zodra je je gaat aankleden na het douchen je helemaal schoon bent en niet naar zweet ruikt.
  • Je wordt er wakker van.
  • Ook is het gewoon fijn om allerlei verschillende lekker ruikende zepen te kunnen gebruiken onder de douche!
Waarom zou je dan niet elke dag douchen, vraag je je misschien wel af?
  • Douchen en zeep drogen je huid namelijk uit.
    Door het warme water verliest je huid vocht waardoor het droger kan worden en ook als je gevoelig bent voor zeep kan dit je huid droog maken.
    Zelf heb ik er geen last van en eerlijk gezegd gebruik ik als mijn huid wat droger is gewoon een bodybutter of dergelijk.
    Werkt verder ook prima, om je na het douchen in te smeren met een lotion of butter.
  • Ook kan het eczeem e.d verergeren en is het dan juist beter om niet elke dag te douchen.
    Door de zeep die je dan gebruikt kan je er nog meer last van krijgen.
Zelf douche ik wel elke dag in de ochtend.
En de paar keer per week dat ik mijn haar was, douche ik wat langer.
Ik vind het zelf geen fijn idee om mij niet elke dag te douchen, en dan je eigen aan te kleden.
Ik vind dat maar vies voelen.

Wat vinden jullie, elke dag douchen of niet nodig?


Reacties

  1. ik douch niet elke dag want ik vind dat niet goed voor mijn huid maar ik was mezelf wel elke dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?