Hoe hou je je stash opgeruimd?


Als je gek bent op verschillende beautyproducten, is het leuk om meerdere merken en verschillende soorten van een product te hebben.
Maar hoe meer je hebt, hoe meer ruimte je nodig hebt om het op te kunnen op te bergen.
Hierbij is een systeem het makkelijkst.
Hier ga ik jullie meer over vertellen in dit artikel!
Het is altijd leuk om producten te verzamelen waar je gek op bent.
Ik zelf ben echt gek op verschillende beautyproducten en heb er dan ook aardig wat.
Maar ik gebruik wel alles regelmatig bijv. de ene keer een lipstick en dan weer een lipgloss.
Het is belangrijk dat als je veel van iets hebt, dit ook geordend houd, zodat het geen rommeltje word!

En wanneer je steeds meer producten krijgt is het belangrijk om hier een systeem voor te hebben, wil je het netjes en overzichtelijk houden.

De producten die ik dagelijks of bijna dagelijks gebruik, heb ik in een apart 'everday' bakje zitten.
Zoals de mascara die ik op het moment in gebruik heb, foundation, mijn kwasten en nog een aantal spulletjes.
Zelf heb ik hiervoor een make-up organizer en vind dit echt overzichtelijk.
Kwasten in een apart vakje en make-up in de andere vakjes.
Mijn dagcreme en verzorgingsspulletjes staan in het wat grotere vak.
Ziet er netjes en overzichtelijk uit.
Zo kan ik makkelijk en snel iets pakken zonder dat ik het eerst moet opzoeken!

 Wanneer je je make-up op wilt gaan bergen, hangt het er ook van af hoeveel producten je van iets hebt.
Zelf vind ik het vooral fijn om producten op soort te hebben.
Dus lipproducten bij lipproducten, oogproducten bij oogproducten enz.
En dan bij de lipproducten lipstick bij lipstick.
Zo houd je het ook overzichtelijk als het steeds meer word!

 Bij mijn oogschaduws heb ik de mono's apart van de pigments.
Zoals jullie ook in het stashfilmpje van een tijdje terug hebben kunnen zien, heb ik alles op soort staan en per lade een andere product categorie.
Dus de eerste lade zijn lipproducten en daar zitten weer verschillende bakjes in met de producten op soort gesorteerd.
Neemt best wat ruimte in, maar ik vind dit het fijnst en overzichtelijk werken.
 Natuurlijk is het ook belangrijk om het netjes te houden.
Ruim bijv. eens per maand je stash op en doe de producten, wanneer deze in het verkeerde bakje zijn gekomen, weer in het goede bakje.
Controleer ook eens per maand of je producten nog goed zijn, dus of ze niet vreemd ruiken er nog goed uitzien.
Is dit niet meer zo gooi het dan weg, ook als je het niet zeker weet.
Better safe than sorry, zeg ik dan maar.
Je wilt echt geen ontstoken oog door een product dat niet goed meer is!

Ook het schoon houden is belangrijk.
Haal de producten uit de lades en bakjes en maak alles goed schoon.
Ook de verpakkingen van je make-up!
 Ook je nagellak kan je sorteren en op die manier overzichtelijk houden.
Dit heb ik gedaan bij mijn nail-art, waarover ook een filmpje online staat.
Basecoats & topcoats bij elkaar, glitters bij elkaar en zo verder.
Hoef je ook niet te zoeken als je iets nodig hebt.
 Ook mijn verzorgingsproducten heb ik op soort gesorteerd gestaan.
Links mijn deo voorraad en een aantal geurtjes die ik dubbel heb en nog een aantal random spulletjes.
Daarvoor in een klein bakje mini's.
In de donker blauwe mand alle bad en douche producten,zoals badschuim en bruisballen.
En in de licht blauwe mand de gezichtsverzorgingsproducten, waaronder reinigingsdoekjes, dagcreme e.d.
 Dit heb ik ook zo gedaan met de haarproducten.
In het kleine groene mandje de maskers en in de grote groene mand allen bodyproducten zoals bodybutter, bodylotion e.d.
 Het beste kan je je parfum opbergen in een donkere kast of lade die diep genoeg is.
Ook al zijn de flesjes nog zo mooi je kan ze het beste niet in de zon zetten, omdat hierdoor de kleur van de parfum en ook de geur door kan veranderen.
En de kwaliteit gaat er gaat echt van achteruit, erg zonde!

Dus kijk zelf wat je het fijnst vind werken om je stash op te bergen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?