Doorgaan naar hoofdcontent

NIVEA VISAGE Q10 Dagcrème Lichte Textuur


Vrouwen 28-40 jaar gebruiken minder gezichtsverzorgingsproducten
NIVEA VISAGE Q10 Dagcrème Lichte Textuur speelt in op specifieke behoeften van deze doelgroep.

Uit onderzoek blijkt dat vrouwen in de leeftijdscategorie van 28 tot 40 jaar minder gezichtsverzorgingsproducten gebruiken dan in de periode ervoor of erna. Vrouwen in deze levensfase zijn zekerder van zichzelf, ze vinden dat hun huid geen specifieke verzorging nodig heeft en zetten hun kinderen en gezin voorop. Ze vieren hun jeugdigheid en zoeken geen confrontatie op met huidveroudering zolang dat niet nodig is. De Q10 Dagcrème Lichte Textuur van NIVEA VISAGE speelt in op de specifieke behoeften van deze doelgroep en geeft een oplossing die vrouwen van deze leeftijd wél aanspreekt.
 

Turbulente levensfase
Dat vrouwen tussen de 28 en 40 jaar minder huidverzorging gebruiken komt doordat ze zelf denken dat hun huid in deze fase minder specifieke verzorging nodig heeft. Vrouwen ervaren een minder gecompliceerde gezichtshuid dan in de jaren ervoor en gebruiken alleen bij uitzondering extra hydratatie. Ook de emotionele waarde van gezichtsverzorging verandert. De behoefte aan zelfbevestiging, die jonge vrouwen eind puberteit tot mid 20 aanzet tot het gebruik van gezichts-verzorgende producten neemt af. Ook de statusbevestigende waarde van producten of merken vermindert. Volgens psycholoog Kas Stuyf, NIVEA Coach en eigenaar van Mind Work Productions, is dit goed te verklaren: “Er gebeurt veel in deze levensfase. Het is een turbulente tijd op veel gebieden, maar niet op het gebied van uiterlijk. Vrouwen zijn nu zekerder over hun uiterlijke verschijning dan daarvoor en ze hoeven vaak geen partner meer te vinden en zich te meten aan andere vrouwen. Eigenlijk zijn ze best tevreden met wat ze hebben en er is een verzadiging met betrekking tot het uiterlijk. Ook krijgen vrouwen gemiddeld eind 20 begin 30 kinderen, waardoor gezin en kinderen en niet zijzelf voorop staan.” Kwalitatief onderzoek[2], uitgevoerd in opdracht van NIVEA, bevestigt deze theorie. Jonge moeders willen zichzelf bescheiden aandacht geven. Daarnaast kosten kinderen (veel) geld. Persoonlijke verzorging en de daaraan verbonden uitgaven die jonge moeders voor zichzelf doen, kunnen om die reden een schuldgevoel oproepen.

Emotionele barrières
Vrouwen tussen de 28 en 40 jaar willen ook hun jeugdigheid en jonge uitstraling vieren en bevestigen, zo blijkt uit het onderzoek. Ze willen het vasthouden maar beseffen dat het verlies ervan op termijn onvermijdelijk is. Zolang het niet speelt, of manifest is, zoeken vrouwen de confrontatie met huidveroudering niet op. Anti-ageing is in deze overgangsfase niet relevant en niet aansprekend. Vrouwen smeren naar eigen zeggen ‘voor nu’ en niet ‘voor later’. De term anti-rimpel roept volgens het onderzoek dus emotionele barrières op. Het roept associaties op met de volgende levensfase en dat is niet voor hen. Het gebruik van een anti-ageing product vereist bovendien dat je toegeeft aan het verlies van jeugdigheid en het verlies van een jeugdige huid. Vrouwen die moeite hebben aan hun eigen veroudering toe te geven hebben ook moeite om een antirimpel-crème als waardevol te erkennen.

Angst voor verslaving
Tot slot blijkt uit het onderzoek dat er angst is dat het effect van een anti- rimpel crème verloren gaat als de huid te vroeg aan een dergelijke crème went. Vrouwen zijn ook bang dat de conditie en uitstraling van hun huid afhankelijk wordt van de werking van een crème, met andere woorden ze zijn bang dat hun huid verslaafd raakt. Dit is een fabel en zeker een crème als de NIVEA VISAGE Q10 Lichte Textuur past goed bij deze doelgroep vrouwen van 25-40 jaar. Zo speelt de crème in op hun levensstijl doordat deze snel intrekt en zeer betaalbaar is in vergelijking met andere anti-rimpel crèmes. Daarnaast is de frisse geur van de crème een extra pluspunt voor de doelgroep die geur van een product van belang vindt.
 
NIVEA VISAGE Q10 Dagcrème Lichte Textuur
Deze volledig vernieuwde Anti- rimpel Crème heeft naast een andere verpakking en geur ook een lichtere textuur en is daarmee specifiek geschikt voor de gemengde huid. Een iets vettere huid komt relatief vaker voor bij vrouwen tussen de 25- 40 jaar. Hierbij heeft men vaak te maken met grovere poriën. De crème heeft speciaal om die reden een poriën verfijnende werking zodat de huid minder vet wordt. De NIVEA VISAGE Q10 Dagcrème Lichte Textuur werkt, net als de gehele Q10-range, samen met de huid en maakt daarvoor gebruik van het huideigen co-enzym Q10. Dit is een belangrijke energieleverancier die de huidcellen helpt om energie te produceren. Daarnaast bevat het Creatine, een aminozuur dat eveneens van nature in de huid voorkomt en afneemt naarmate we ouder worden. De toegevoegde Creatine functioneert als een soort energiereservoir wat het tot de perfecte partner maakt van Q10. Het resultaat is dat Q10 nog meer in staat is het ontstaan van rimpels te verminderen en de huid zichtbaar mooier en stralender maakt. 

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Catrice LE Travellight Story

Cruise Collecties van bekende ontwerpers combineren maritieme elementen met de trends van de jaren ’50. De reisproducten van de limited edition Travelight Story, die verkrijgbaar is in juli, zijn hier geheel op geinspireerd en dit is terug te zien in de make-up. Kijk je mee?

Waarom het leuk is dat de zomer voorbij is...

Yes, de zomer is eindelijk voorbij. De herfst is mijn favoriete seizoen, op de winter na dan. Heerlijk weer de herfst en straks de winter. En omdat ik er zo blij mee ben, maar waarschijnlijk sommigen van jullie niet, een aantal redenen waarom het leuk is dat de zomer voorbij is!

Live, Life and Dream bestaat 6 jaar!!!