Tips om je voeten te verzorgen als je op hakken loopt.



Zelf draag ik alleen platte schoenen, omdat ik echt niet kan lopen op hakken.
Best wel jammer eigenlijk, want er zijn veel mooie pumps te krijgen.
Maarja, platte schoenen kunnen ook mooi zijn.
Maar voor degenen die wel vaak hakken dragen een paar tips om je voeten zou goed mogelijk te verzorgen.

Draag hakken niet 24/7
Deze lijkt me duidelijk, ik kan me dan ook niet voorstellen dat er veel dames zijn die het leuk vinden om dit te doen.
Hakken zijn mooi, maar heerlijk loopt het niet.
Probeer altijd 'rustdagen' in te lassen dat je hakken draagt.
Neem ook altijd een paar platte schoenen mee in je tas.
Handig als je even niet op hakken hoeft te lopen.
Een geheim van vele fashionista’s, iedereen draagt wel een paar ballerina’s mee in haar tas!

Voorbereiden
Bereid je voeten voor op het dragen van de hakken.
Dit doe je door een lekkere pedicure te doen, thuis of bij een salon.
Zorg er voor dat al het eelt weg is van je voeten (hiervoor kan je een speciaal schrapertje gebruiken, of een zalfje) en zorg er voor dat je teennagels netjes geknipt en gelakt zijn.

Blaren Voorkomen
Dit kan je op een paar manieren doen.
Smeer de achterkant van je voeten in met vaseline, zo glijden je voeten langs het randje en zal het minder snel gaan snijden.
Pas dan wel op met satijnen hakken, vaseline kan vlekken achterlaten.
Een pleister plakken kan ook, maar dit staat minder charmant (en schiet snel los). Ook zijn er bij de drogisterij doorzichtige gelpleisters te koop.
De makkelijkste manier is wat mij betreft het dragen van een panty of pantykousjes, dit zorgt voor een soort tweede huidlaag waarlangs de randjes makkelijk glijden en geen pijnlijke plekjes veroorzaken.
Hier moet je wel zin in hebben.

Tijdens Het Dragen
Zoals ik al eerder noemde, wissel naar platte schoenen als het niet noodzakelijk is om hoge hakken te dragen.
Maar ook met je hakken aan kan je je voeten af en toe even laten rusten.
Blijf niet de hele tijd staan, maar zorg er voor dat je vooral zit.
Als je zit kunnen je voeten het meeste ontspannen.
Als je je benen over elkaar doet is er altijd één voet die ‘hangt’ en dus tot rust kan komen.
Een andere manier is om met je voeten onder je stoel te zitten, waarbij je op het puntje van de neus van je hakken leunt. Je voeten kunnen op die manier ook een beetje ontspannen.
En als je durft kan je ze ook stiekem uit doen.
Dit kan je makkelijk doen als je bijvoorbeeld een lang diner hebt met een tafel waar niemand onder kan kijken.
Zet je voeten op de hakken of er vlak naast zodat je ze snel weer aan kan trekken als je op moet staan.

Na Het Dragen
Nadat je de hakken hebt gedragen doen je voeten waarschijnlijk pijn.
Tijd voor een voetenbadje!
Als je de tijd hebt tenminste.
Als je dat niet hebt, dan kan je ook een mini-behandeling doen bij je voeten.
Hoe je dat doet?
Was je voeten even in de badkamer en scrub ze ook eventueel een beetje.
Hierna kan je er een verkoelende gel op doen, soms in combinatie met een lekker bodybutter.
Hier doe je er katoenen sokjes overheen. 








Reacties

  1. Handige tips, maar het eelt zit er natuurlijk niet voor niets! Aan de ene kant heb je het gevoel dat je hakken nog ongemakkelijker zit, maar je 'maakt' wel eelt aan om de druk van je hakken op te vangen.

    Ik draag mijn hakken inderdaad op dagen dat ik weet dat ik veel kan zitten. Als ik onverwachts toch weg moet is het een drama! Vaseline had ik nog niet geprobeerd, dus dat onthoud ik voor een volgende keer :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?