Oliebrandertje & geurolie's

Het leek me leuk om eens mijn geurolie stash aan jullie te laten zien!
Deze kleine olieflesjes gebruik ik in een olie brandertje, een paar druppeltjes zorgen voor een heerlijk ruikend huis.
Ik hou ook van geurkaarsen, maar deze geuroliën vind ik erg goed.
Je hebt ook maar een beetje nodig, dus je kan met een klein flesje heel lang doen.

Aan het eind van het artikel zal ik kort nog even uitleggen hoe je ze hoort te gebruiken.
Deze geurtjes zijn eigenlijk saunaparfums, maar zijn ook gewoon te gebruiken in een oliebrandertje.
Deze geurolie's zijn al een paar jaar oud, maar blijven goed ruiken en zuinig in gebruik omdat je maar weinig ervan nodig hebt.
Bovenste rij:
Citroen en dennen
Onderste rij:
Lavendal, eucalyptus en mint

Mijn favoriete van deze zijn citroen en mint, lekker fris.

Deze geurolie ruikt naar vanille, erg lekker.
En is te koop bij o.a marskramer voor nog geen 3 euro.


Dit is hoe ik mijn geuroliën gebruik.
Wat je nodig heb ik een oliebrandertje, wat water en een waxinelichtje.
Dit brandertje komt van de Xenos en kost ongeveer 5 euro.
Brandertjes zijn er in hele creatieve mooie designs die bij ieder interieur passen.
De bovenkant van het brandertje vul je tot de bovenkant met water.
Vervolgens druppel je een paar druppels olie er in.
Hoeveel je doet moet je zelf bepalen, hoe meer hoe sterker.
Wat veel mensen fout doen is dat ze geen water gebruiken en pure olie druppelen.
Niet alleen verga je dan van de geur (HEEL sterk!), het is snel verdwenen én het is zonde, want je flesje is dan snel leeg.
Zet tenslotte nog een waxinelichtje onderin het brandertje.
De olie mixt met het water en verdampt nu langzaam.
Als resultaat ruikt je woning of kamer heerlijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?