Recept: Aardappelen uit de oven


2v2t74h Recept: aardappeltjes uit de oven
Ik vind patat best wel lekker, alleen jammer dat het niet zo heel goed voor me is.
En dus ben ik op zoek gegaan naar een lekker alternatief.
Iets wat simpel is, maar net zo lekker of misschien wel lekkerder.
En ik heb het gevonden!
Echt waar!
Het is lekkerder dan patat en nog veel beter voor je ook. 
Lees verder voor het recept!
Goed, het recept!
qsw49g Recept: aardappeltjes uit de oven

1. Verwarm de oven voor op 200 graden celsius.
2. Was de aardappels goed en zorg dat al het zand eraf is.
Ja, we laten de schil erom!
Als je dat echt niet lekker vind kan je ze natuurlijk schillen, maar dat kost wel wat meer tijd.
3. Snijd de aardappels in stukjes.
Verdeel elke aardappel bijvoorbeeld in zes a acht stukken.
Je kan er ook voor kiezen ze in reepjes te snijden zodat het meer op patat lijkt, maar dat maakt voor de smaak natuurlijk niks uit.
4. Verdeel de aardappels over een met bakpapier beklede bakplaat.
Vergeet het bakpapier niet, de aardappeltjes gaan namelijk kleven aan de plaat.
5. Sprenkel wat olijfolie over de aardappeltjes, doe de kruiden en zout er over heen.
Je kan er wat teentjes knoflook bij leggen of er wat knoflookpoeder overheen gooien.
6. In de oven en na veertig minuten is het klaar!
Als je toch echt de patat sensatie wil hebben, eet je dit natuurlijk ‘speciaal’, met (light) mayo, curry en eventueel uitjes.
Echt ongelooflijk lekker en zoveel beter dan de vette gefrituurde patat.

Eet smakelijk!
Je kan natuurlijk ook ovenfriet in de oven doen, maar ik vind dat vaak altijd erg droog en ik vind het niet eens in de buurt komen van patat.
Dit is echt veel lekkerder!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?