Oogschaduwbasis

Voor degene die nog niet weten wat oogschaduwbasis precies is zal ik het even uitleggen.

Oogschaduw kan snel in de plooitjes van je ogen gaan zitten.
Vooral als je erg glimmende oogleden hebt ‘glijd’ de oogschaduw er snel af.
Ook kan een kleur minder goed te zien zijn omdat het niet goed blijft zitten op je ooglid. Vroeger werd altijd geadviseerd om foundation (en poeder) voor de oogschaduw aan te brengen zodat het beter blijft zitten.
Dat werkt een piepklein beetje.
Maar toen werd er oogschaduwbasis uitgevonden!
Dit is een goedje dat lijkt op camouflage/concealer.
Vaak is het gekleurd.
Je brengt het aan met een kwastje op je ooglid en smeert het uit.
Het egaliseert je oogleden, zodat het een neutrale goede kleur wordt waarop oogschaduwkleuren een stuk mooier uitkomen.
Maar, het aller belangrijkste: het zorgt er voor dat de oogschaduw er de hele

dag op blijft zitten!
Het is dus een ‘basis’ voor de oogschaduw. de oogschaduw kleur wordt veel mooier er blijft de hele dag zitten.
Dit vind ik echt ideaal!
De ene oogschaduw basis is beter dan de andere.
Je oogschaduw wordt veel sprekender en mooier met een oogschaduwbasis eronder!
Bijna elk merk heeft wel een oogschaduwbasis in het assortiment zitten, zoals de Hema en Catrice.
Ook Gosh heeft goede oogschaduwbasis deze gebruik ik momenteel alleen is deze jammer genoeg wel prijziger en ik denk dat ik na deze een wat goedkopere neem van Catrice.

Ik kan iedereen oogschaduwbasis aanraden!

Voorbeelden van oogschaduwbasis.
TIP : Creme oogschaduw is ook handig om als basis te gebruiken onder een poederoogschaduw.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?