Budget producten vs Dure Producten

Makeup


Je hoort wel eens van veel mensen dat ze liever duurdere producten gebruiken dan goedkope, omdat de goedkope merken vaak van slechte kwaliteit zijn.

Ik zelf vind dit niet helemaal kloppen.
Oke, er zijn soms producten bij goedkope merken waarbij ik ook nadat ik ze al gekocht heb en ik ze ga gebruiken denk: Hm, dat had wel wat beter gekund.
Maar over het algemeen heb ik wel goede ervaringen met goedkope merken.
Make up glitter plaatjes

Zo kan je bijvoorbeeld bij sommige kramen op de markt ook goedkope verzorgingsproducten en make-up kopen.
Bijv. een rimmel london lipstick die in de winkel 7 euro kost, is bij mij op de markt te koop voor maar 1 euro.
Zelf heb ik ook een aantal van deze lipsticks en ik kan zeggen dat ze van goede kwaliteit zijn en dat terwijl ik ze gewoon op de markt heb gekocht.

Wel is het belangrijk dat jezelf altijd goed op let wanneer je goedkope producten wil gaan kopen.
Let bijvoorbeeld op de kleur, de pigment en of het product er nog zo uit ziet als het eruit hoort te zien.
Wanneer je bijvoorbeeld een eyeliner ziet waarvan de kleurpigment van de vloeistof is gescheiden, dan zou ik deze echt niet kopen.
Maar ziet het product er verder goed uit dan zou je het kunnen kopen.
Vaak kom je er ook producten tegen van bijv. Bourjois e.d die maar tussen de 1 en 3.50 euro kosten!
Terwijl je in de winkel hier veel meer voor betaald

Ook zijn er bij de drogisterij best wel veel fijnen budgetmerken te vinden.
Hier heb ik zelf ook een aantal van in mijn stash en ik kan eerlijk zijn als ik zeg dat ik hier ook tevreden over ben.
Redelijk tot goede pigment.
Er zijn over het algemeen altijd wel testers te vinden waarmee je kan kijken hoe het product is.
Gebruik deze alleen nooit op je gezicht!!
Neem de tester eerst af met een tissue en probeer hem altijd op de rug van je hand.
Dit is min of meer het meest hygienisch.

Ook een handige tip zijn de koopjesbakken.
Hier liggen afgeprijsde artikelen in die voor een fijne prijs te kopen zijn.
Meestal zijn dit producten die uit het aasortiment gaan, die vernieuwde verpakkingen krijgen of LE.
Let ook hier goed op hoe het product is, want soms kunnen de verpakkingen wel eens lek zijn.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat bij de duurdere merken de pigmenten vaker veel beter is dan bij de budget merken.
Ookblijft het vaakt langer en beter zitten.
Met dit artikel wil ik niet zeggen dat je helemaal geen dure make-up of verzorgingsproducten meer moet kopen.
Zelf vind ik ook dure producten er heel mooi uit zien en zou ik ze het liefst kopen.
Alleen gaat dit helaas niet altijd, omdat er niet altijd of soms helemaal niet, het geld ervoor is.
En dan zijn de markt en budgetmerken bij de drogist een goed alternatief.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?