DIY :Gezichtsmasker Blauw bessen,citroen & kwark

Fruit glitter plaatjes
Eens in de aantal weken zal ik een artikel maken voor een gezichtsmasker dat je kan maken voor natuurlijke ingredienten, zoals fruit & groente.
Deze week ga ik jullie een 'recept' geven om zelf een gezichtsmasker te maken van blauwe bessen, citroen & kwark.
Lees verder voor het gezichtsmasker !


Blauwe bessen zijn heerlijk voor in de yoghurt, maar wisten jullie dat ze ook heel erg goed zijn voor je huid ?
Ze werken vooral goed tegen rimpels.
Blauwe bessen zorgen er namelijk voor dat je huid meer collageen aanmaakt, dit houdt je huid soepel en elastisch.
In combinatie met citroensap zou het ideaal werken tegen puistjes, maar mild genoeg zijn voor ieder huidtype.
Je kan er ook nog kwark bij gooien, dit werkt net als yoghurt verzachtend en zorgt er voor dat je huid straalt.

De ingrediënten:
Blauwe bessen
Citroensap
(magere) Kwark.
Gebruik 1 (volle) eetlepel kwark, 10 blauwe bessen en een scheutje citroensap.
Dit is genoeg voor 2/3 maskers.
Pak een vork en plet dit door elkaar.
Let op! De besjes knallen open en spuiten paarse vloeistof, dus wees hier voorzichtig mee voordat je vlekken op je kleding krijgt.

Het masker ziet er paars uit !
Heel leuk en toch natuurlijk.
Het masker smeert goed uit, al zullen er wel wat stukken ‘vel’ van de blauwe bessen tussen zitten. Dat is opzicht niet erg en blijft gewoon tegen je gezicht kleven.
Ondanks de blauwe bessen en citroen (die beide nogal zurig zijn) is het masker heel mild en zacht.
Na zo’n 20 minuten kan je het masker eraf wassen en voelt je huid fluweel zacht aan.
Het masker is eigenlijk geschikt voor ieder huidtype, maar werkt extra fijn op de rijpere huid.
Een blauwe bes bevat meer anti-oxidanten dan een hele appel, heel goed dus.

Tip !
Ook als je en schrale plek hebt op je huid, kan je dit masker erop gebruiken om de plek te verzachten.
Het helpt echt !

Reacties

  1. Ik had er eerst nog nooit van gehoord maar ga het nu toch echt eens proberen hoe dat het werkt op mijn huid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ikzelf heb dit afgelopen week geprobeerd aangezien ik toch wilde weten hoe dat dit werkte op mijn huid. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn huid nu een stuk zachter is als voorheen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat het masker goed heeft gewerkt voor je huid!
      Groetjes Marjolein

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?